Fågelholk från Eva Solo

image667

Från GP:s bostadsbilaga fick jag även tipset på denna fina fågelholk från Eva Solo. Fågelholken finns i vitglaserad terrakotta och svart plast och är oerhört stilig. I den vill nog fåglarna bo :-)

Materialet gör att fågelholken är värmeavvisande och skyddar fågelungarna för höga temperaturer på sommaren. På insidan finns en stege så att ungarna kan ta sig ut lätt och smidigt när det är dags att testa flygförmågan. Dessutom så är ytorna på locket hala och en speciell låsmekanism finns på locket för att göra det svårt för katter och andra rovdjur att ta sig in i boet. Det finns fyra olika storlekar att välja på till entrédörr så på så sätt kan man själv välja sin favoritfågel till inneboende. Genomtänkt tycker jag. Fågelholken kostar 399 kr och finns bland annat hos Danskdesign.nu.

Kommentarer
Postat av: cleo

En av mina favoriter, som står på "att köpa listan-när jag har pengar över". Haha!

2007-04-10 @ 13:31:03
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback