CASAgent

casagent
Foto: Casagent

Precis som jag har nämnt tidigare så är jag ett stort fan av keramik. Tillsammans med Mateus är Casagent mina favoriter. Jag älskar stora fat, gäna lite skeva och inte helt perfekta så att man ser och känner att varje föremål är unikt.

De i min omgivning ställer sig ganska frågande till alla min fat och skålar och undrar om jag verkligen kan ha användning för dem alla... Absolut! Fruktskålar, blockljusfat, uppläggningsfat till sallader och annat gott och så är de ju bara vackra att ha framme för att titta på.

Det är nog därför det är så kul att ha fest - för då får jag användning för keramiken. Gärna buffé för då kan jag ta fram alla faten för att lägga upp maten på!

Casagent är ett danskt företag men som har fokuserat på italiensk design och importerar sin keramik från Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback