Lite mer sköna prylar - denna gång från Applicata


174478-200174478-199
174478-198174478-197
174478-196app  7
Foto: Applicata.dk

Applicata är ett danskt företag som säljer design- och livstilsprodukter från europeiska designföretag såsom Side by side, Designercarpets, Bosa m.m. Tyvärr verkar de inte sälja via nätet...

Här kommer några saker som jag tycker verkar intressanta.

Överst ett tilltuggsfat, tapasfat eller vad man nu ska kalla det. Små skålar samlade på ett fat hur som helst - man kan säkert hitta flera användningsområden. När man inte har dem fyllda med godsaker kan man vända skålarna upp och nerpå och spela luffarschack istället.

Den svarta mojängen är en ljusstake. Det ser ut som en skalbagge som råkat hamna på rygg... Jag tror att den kan bli riktigt tuff när man sätter ljus i. Både skålarna och ljusstaken kommer från Italienbaserade Bosa.

Plastmuggarna i megaformat är bara sååå coola. Jag har tidigare fastnat för keramikmuggarna som ser ut som ihoptrycka plastmuggar i naturlig storlek. På bilden verkar de använda de som pallar men jag ser mer framför mig en papperskorg eller liknande. Höjden är 47 cm så det borde funka. De finns i massa olika färger: transparent, vit, gul, beige, orange, röd och grön och kommer från Artificial.

Längst ner, tyska Hey-Sign tillverkar sakerna gjorda i filt. Det är 100% ren ull och som de flesta nog vet så har ull många bra egenskaper - smutsavisande, formstabilt och isolernade m.m. Väskorna gillar jag mycket - kul färger och enkel design. Skulle mycket väl kunna tänka mig en av dessa istället för min tråkiga tygkasse att handla i. Filtkorgarna finns i tre olika storlekar och skulle kunna ha många användningsområden. Hemma hos mig skulle en av dem gärna få ta hand om tidningarna.



Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh så mycket läckert ! Jag känner vill-ha-masken komma krypande !
Plastmuggarna var ju helt kanon !!!

KRAM Eva

2007-02-22 @ 15:41:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback