En härlig helg!

I lördags kväll var vi på stand up på Majas strandcafé i Apelviken i Varberg. Det var hysteriskt roligt och det var länge sen som jag skrattade så mycket. Johan Glans var i särklass bäst - jag skrattade så jag grät. Förutom Johan så var det också Peter Wallbeck, Johan Rheborg, Henrik Schyffert, Mårten Andersson och en kvinna som jag inte kommer ihåg namnet på men rolig var hon.

Igår var vi på torpet och fixade. Nu är sovrummet, köket och matsalen fri från de gamla äckliga plastmattorna. Det känns som om hela huset har lyft sig, blivit lättare på något sätt. Det blir så fint och vi är så nöjda. Jag målade klart köksstolarna och grundmålade ett skafferiskåp, det som ska få bli retroturkos/ljusblå sen. Tror jag. Sen städade jag ur en massa skåp och sorterade glas och serviser.

Jag har tyvärr inga nya foton att visa, kameran kom aldrig med igår men jag har några gamla foton som jag ännu inte har visat här nedanför.

Restresorna har gått upp en tusenlapp under helgen. Typiskt. Jag hade hoppats på det motsatta. Så vi väntar lite till och väntar med väskorna packade. Kommer vi inte iväg så får vi väl renovera. Det är väl semester det med?! :-)

Ha en bra vecka!
//Kix

Utsikt från köksfönstret. Det känns verkligen att man är på landet om man säger så!
image1086

Detta fotot är från början när vi höll på att städa ur huset som mest (därav allt skräp över allt). Detta är framsidan på huset mot innergården och ni ser ju hur mycket det är att göra. Ta bort allt gräs från den stenbelagda gården, byta och restaurera takpannor, byta stuprör, ta bort plastfasaden och göra iordning fasaden under och måla den, skrapa fönster och måla, fixa trädgården... Ja listan kan nog göras hur lång som helst! :-)
image1087
Foto: privata

Kommentarer
Postat av: sara

Vad kul med stand up! Johan Glans kommer ju från mina hemtrakter och man ser han här då och då.För många år sedan när han inte var "upptäckt" så att säga, så va han konferencier i en dansshow jag var med i och redan då va han hysteriskt rolig. Han är Sveriges bästa komiker, absolut!

2007-07-30 @ 14:02:11
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Lotta

Vilken härlig utsikt! Hoppas att ni får tag på en resa :D

2007-07-30 @ 18:00:52
URL: http://viaoar842.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad stor den ser ut stugan! Den ser jättehärlig ut.

2007-08-02 @ 22:37:25
URL: http://secondhandsisters.blogg.se
Postat av: Denise

Gud va kul att fixa i ordning ett ställe sådär!:)

2009-05-21 @ 10:47:35
URL: http://sayglamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback