Roliga vaser

mutant vase                                          mutant vase

           
                            
Foto: Benza.com

Jag har helt oplanerat hamnat i ett vastema men fortsätter här med ett inlägg till. Kan i och för sig passa sig nu i student och examenstider.

Dessa vaser kommer från Benza och var lite roliga tycker jag. Överst är vasen Mutant som designats av Giovanni Pellone från 1998. Vasen kan ändra form efter tycke och smak. Nästa är American Plumbing vase från Constantin Boym också från 1998. Bilden brevid föreställer Merlin vase som är min favorit som ger betraktaren lite av en illusion. Designer är Giovanni Pellone (2002).

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Jag tar tacksamt emot ett vastema just när det är som du säger; examenstider :)
Jättefina och kuliga de här med!

2007-06-04 @ 10:12:02
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Emma

Den längst upp påminner om en sådan där fjäder man hade som kunde gå i trappor. Kul!

2007-06-06 @ 09:15:43
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback