Pedagogiska mjölkpaket



Vid frukostbordet har alla en tendens att fastna med blicken på baksidan av mjölk- eller filpaketet. Jag tycker att det är kul när det står små faktarutor som man kan fördjupa sig i och alltid lär man sig något nytt som kan vara bra vid kommande TP-kvällar.

Någon har tagit detta fenomen i beaktande och skapat hållare till paketen med pedagogisk touch. Super för alla små som håller på att lära sig gångertabellen och stava rätt. Ju fler gånger man har sett en sak desto troligare är det att det sätter sig i minnet.

Jag tror att man skulle kunna göra sådana här till vuxna också - lära sig räkna på olika språk eller varför inte alla länders huvudstäder. Det finns troligtvis hur mycket som helst som skulle kunna passa.

Hållarna kommer från Smarta saker.

Nu ska jag baka klart en kaka som jag ska ta med mig till jobbet imorgon och överraska mina jobbarkompisar med!

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Haha fiffigt!

2007-10-28 @ 22:31:56
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Mella

Ja det må jag säga var en bra idé... kanske vore nåt för dem som pluggar till en tenta!

2007-10-29 @ 21:23:08
URL: http://www.mellabella.se
Postat av: Emma

Jag är en sån som alltid fastnar med blicken på baksidan av alla paket! Men barn - läser dom verkligen på mjölkpaketet? Jag trodde att det var en "vuxengrej"! /Emma

2007-10-30 @ 22:06:41
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback