Visst ska det synas vem som bor i hemmet!

surfboard in corner


Absolut ska det göra det. Nu är det inte alla som är surfare och har så här fina brädor att pryda hemmet med men det finns ju mycket annat som visar vem det är som bor i hemmet och dessutom är fint.

Jag måste erkänna att jag inte är så bra på det själv. Jag vill gärna ha undanplockat och inte massa saker framme men min sambo som älskar böcker, musik och instrument har fått mig att ändra mig en aning och nu tycker till och med jag om gitarrerna som står lite här och där i lägenheten (kanske tog jag i lite nu - inte här och där men gärna i gitarrställen! :-)).

Under sommarmånaderna när det är golfsäsong brukar våra golfklubbor stå i lägenheten, (det är för stor stöldrisk både i bilen och i källarutrymmet) det är ganska trevligt att kunna öva svingen framför spegeln och dessutom är golfklubbor otroligt snygga! :-) Inte nog med det, de är fruktansvärt roliga att ha med på fest också. Drivern och de andra "träklubborna" fungerar nämligen utmärkt som mikrofon så när det är fest och musik brukar de åka med upp på dansgolvet. Under sommaren när Lena Ph:s "Ont det gör ont" var populär var golfklubborna till och med stativ! Ha ha! :-)

Vad har ni för personliga saker framme hemma hos er som inte är direkt tänkt som inredning? Det vore kul att höra!

Foto: Bhg.com

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Oj, vad har jag framme riktigt.. jag älskar kramdjur, och min ko är så söt, så hon står framme mest hela tiden ;)

2008-02-19 @ 20:00:57
URL: http://ihemmet.blogg.se
Postat av: pernilla

Hemma hos oss är det tyvärr alldeles för ofta som dammsugare, strykbräda eller torkställning står framme. Det är nästan så man börjar fundera på om det är en slags installation på heltid. Haha! Jag är ganska svag för skor också...de är nog en omedveten inredningsdetalj.

2008-02-19 @ 21:12:43
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Annika

Här är det också golfklubborna när det är säsong!

2008-02-19 @ 21:50:08
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Emma

Hejsvejs!
Måste säga att jag e dålig på att ha framme personliga grejjer, gillar när det är undanplockat och inte för rörigt..=)Men sen gör jag gärna om grejjer så att det blir lite mer personligt,hmm...=)Ne...usch, jag e för städad...
Kram emmsan

2008-02-19 @ 22:04:06
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: kalle på svartpeppar

jag håller helt med!
det är ju en identitet man bor i, som man visar och som man lever med.

behovsanalys är en bortglömd del i inredning. vem är jag? vad passar mig osv...

2008-02-20 @ 20:44:28
URL: http://svartpeppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback