Äntligen!

Zoom

Nu har vi beställt nya soffor till vardagsrummet. Vi beslutade oss tillslut för två stycken 3-sits soffor i mycket klassisk skandinavisk design som ska stå mitt emot varandra i mitten av rummet. Jag har alltid tyckt att det är så snyggt när man kan möblera centerat, det blir luftigt i rummet och det är väldigt socialt att sitta mot varandra istället för brevid varandra.

Nya favorittyget i möbelväg är ulltyg och vi valde ett mörkgrått filttyg i ull som är både mjukt och skönt och smutsavisande. Det går dessutom att matcha med de flesta färger och blir inte smutsigt i första taget, passar oss perfekt!

Sofforna, Scandinavia, kommer från Bolia och vi får dem i december lagom till att vi har fixat våra golv (lutat och såpat). Nu ska vi bara få sålt den gamla soffan så att den kommer ur vägen. Det känns kul!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken fin soffa ni har valt! Jag håller med dig - det är trevligt att ställa sofforna mitt emot varandra, om man har möjligheten. Ulltyg är ett bra val. Håller verkligen med om det du skriver. Ni kommer att ha en snyggt vardagsrum till jul - den saken är klar! ;) Kram

2008-11-10 @ 18:17:18
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: alacs

En soffa i min smak :) Har ni utrymme för central placering är det ju utan tvekan trevligast!

2008-11-10 @ 18:53:11
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Proforma

Så roligt med ny soffa! Det är jättefint att ställa dom mitt emot varandra. Så fint ni kommer att få det till jul då!

2008-11-10 @ 19:23:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Håller helt och hållet med! Gillar med när sofforna står så. :D Jag sa faktiskt det på vår senaste fest att det är lite dumt med den divansoffa på det viset iom att man sitter på rad. Nu ryms det inte någon fåtölj här heller så det blir extra dumt. Vi tog fram några pallar och någon stol och satte runt om men det blir inte detsamma. Ni har gjort ett bra val tycker jag. :)



Ha en bra dag! Kram Malin

2008-11-11 @ 08:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback