Varför inte färgglatt?

room image


Den här bilden hittade jag för ett tag sedan på House to home och sparade den som en inspirationsbild. För några dagar sedan såg jag samma byrå i en inredningstidning (kan det varit Elle?) och kom att tänka på den igen och vad det var som inspirerade mig. 

I den vita miljön på bilden, det ser ut som en hall, passar det alldeles utmärkt med en färgklick. Varför inte måla möbeln/byrån i olika färger? Även om det är inte mindre än sex olika färger så harmoniserar färgerna fint och det ser inte ett dugg rörigt ut tycker jag. Det svarta ramar in fint dessutom.

Förresten, svart har blivit min "nya färg". Det som tidigare varit ett stort no no! för mig inom inredning (gärna på kläder dock) har nu blivit allt mer tilltalande.

Vad är det som händer? Snart vill jag väl ha stora mörka möbler och mörkbetsade golv också eller ett engelskt arbetsrum med chesterfieldsoffor... 

.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Svart är snyggt! Jag har verkligen tagit till mig svart, började med svarta skinnstolar för ca 4 år sedan. Nu måste jag bromsa mig så det inte blir för mycket. Jag gillar den skarpa kontrasten som uppstår när man tar in svart i inredning!

2008-10-27 @ 21:18:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Ibland förvånas man av sig själv och sin smak. För mig har vitt (!) varit uteslutet fram tills ganska nyligen, nu har jag dille på vitt :)

2008-10-28 @ 00:29:05
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Jag fastnade också för den bilden (tror det var Elle, men är inte säker) Jag tilltalas av svart i den här formen, inom inredning, men har ff svårt för svart interiör om det är på "fel" sätt, som högblankt. Men svart är snyggt till vita golv och vitmålade snickerier, lite danskt över det.

2008-10-28 @ 18:38:58
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilken härlig färgklick! Jag tycker det är härligt att man ändra sin uppfattning om vad som är snygg genom åren. Kram Sandra

2008-10-30 @ 14:46:24
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback