Riktigt riktigt rosa



Min favoritfärg är rosa och även om jag gillar färgen så kan det bli för mycket av det goda - vem skulle fixa att ha en sådan här överdos av färg hemma?

Men tänk ändå att få jobba som stylist (jag antar nu att detta är en stylad bild) och bara få frossa i en färg, ett tema eller bara prova en helt annan stil eller annorlunda idé! Som att måla en tavla fast på riktigt liksom. Prova, lägga till, dra ifrån och bara få vara härligt kreativ och leka. Spara det som en bild och en inspirationskälla. Vilken dröm!

Jag har tagit det lugnt med bloggandet på sista tiden, eller helt enkelt inte haft så mycket tid över till bloggen tyvärr. Jag har dessutom några tankar kring min blogg och om det är något som företaget jag jobbar för kan ha några synpunkter på. Det är ingen som vet att jag bloggar. Är man skyldig till att berätta det för arbetsgivaren? Så klart är det inte det så länge det inte inskränker på arbetsuppgifter eller arbetstid men jag jobbar för ett företag i inredningsbranschen som jag dessutom representerar och har fått ett större ansvar för i och med min nya tjänst. Jag tycker inte att jag sviker dem bara för jag bloggar om inredning och jag tänker mig noga för vad jag skriver om - om det är något som kan konkurrera och jag tar gärna inte med produkter på samma sätt som jag gjorde tidigare (tyvärr). Det har blivit mer inspiration och egna tankar kring inredning. Hur lojal ska man vara? 

Någon mer som funderar på samma sak som jag eller är lite i samma situation?    

.

Kommentarer
Postat av: Maria

Riktigt läckert att få styla det så rosa även om man i verkligheten kanske inte skulle orka med alla detaljerna på en och samma gång.



Jag har ingen erfarenhet av detta med att ev känna att man sitter på två stolar när man bloggar, men kan inte tänka mig att man är skyldig att uppge det till en arbetsgivare...

2008-10-19 @ 22:36:17
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Liza

Har alltid uppfattat din blogg som en inspirationskälla att ösa ur.. inte att du på något sätt bloggar om företag som sådana!! Kan inte tänka mig att någon ska ha synpunkter på det!

KRAM!

Liza

2008-10-19 @ 22:40:21
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Lotten

Urläcker bild! Klart stylad säger jag.....



Angående arbetsgivare och arbetet så kan jag inte tänka mig att du skall behöva uppge det till din arbetsgivare ?! Det visar väl bara att du är hängiven när du på din lediga tid ägnar dig åt inredning....

2008-10-20 @ 07:55:29
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ibland kan det bli lite för mycket av det goda, men jag håller med dig om att det vore riktigt roligt att jobba som stylist och få frossa i färg någon gång. Kram

2008-10-20 @ 08:00:40
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: || p e r l a n

jag vet en som skulle fixa det och det är dottern! haha

kram

2008-10-20 @ 13:28:36
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback