Griffeltavlan - återkommande inslag hos Nate

ED0908_BERKUS_6.jpg

ED0908_BERKUS_1.jpg


Hos Point Click Home kan man få se några bilder hemifrån den kända amerikanska inredaren Nate Berkus. Ett återkommande inslag var griffeltavla som fanns i två rum, vardagsrum och någon form av arbetsrum (det kan vara så också att det är en tavla som är målad så det ser ut som en griffeltavla...). Svartvitt passar bra in i Nates inredning och det är kul inslag där man faktiskt kan ändra på texten och budskapet på tavlan när man känner för en förändring.

Det märks även att Nate gillar stora mattor som upptar det mesta av golvytan i rummet. Det är snyggt och det binder samman rummet på ett bra sätt, känns också lite amerikanskt och passar bra om man är ute efter New Port stilen eller något liknande. För min del tycker jag att det är synd att inte få se så mycket av de fina golven. Kul att se att man även här kan hitta en Ikeaprodukt. Ser ni? Ja, svartvita mattan Stockholm rand här ovanför.

Badrummet är görsnyggt tycker jag. Kombinationen av stålet från badkaret, det blanka vita i kaklet och det stora mörka skåpet är smakfullt. Utan skåpet hade det blivit kallt och inte alls så ombonat. Jag hade dock aldrig kunnat låta det vara så svartvitt utan det hade nog smugit in en och annan färgglad handduk och en mjuk matta att sätta fötterna på.  


ED0908_BERKUS_12.jpg


Söndagmorgon är bland de bästa tycker jag. Jag brukar tassa upp ganska tidigt och det är fortfarande lugnt och skönt i huset, då brukar jag pyssla lite med blommorna eller fantisera om nya projekt och passa på att ta en lång frukost. Idag ska jag i och för sig åka iväg och jobba men annars hade det fått bli en långpromenad för det är alldeles underbart väder och det känns att hösten är här för det är sådär klart och kallt i luften fastän solen ändå värmer. 

Hoppas ni får en bra höstig söndag i solen! 


.

Kommentarer
Postat av: Laura

Gillar väggen i översta bilden. Så tilltalande med det råa inslaget. Sedan tyckte jag att badkaret i nederska bilden var grymt snygg... å va mysigt att få krypa ner i den med lite bubbel och tända ljus! ;)

2008-09-14 @ 15:46:59
URL: http://fogarasiform.blogg.se/
Postat av: Kalle

sitter man och tittar i utlänska inredningsmagasin får man alltid upp ögonen för nåt man tror är ikea, så är det ikea som kopierat. likadant med mattan. det är så tråkigt på nåt sätt.

2008-09-21 @ 11:58:23
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback