Svarta kök




Svart är verkligen en urläcker inredningsfärg och jag dras allt mer till svarta detaljer. Vitt, svart och gråskalor slår det mesta och är otroligt hållbart i längden. Det är bara att lägga till, dra ifrån och ändra på detaljerna så är det klart!

Jag hittade ett väldigt tjusigt kök via Alvhems Mäkleri. Som alltid har de så himla fantastiska lägenheter och fint stylade bilder. Jag vill ha varenda en av lägenheterna de säljer och jag måste medge att man blir ganska avis emellanåt! :)

Bilderna nedan visar ett kök med svarta högblanka skåpsluckor. Inga överskåp utan istället öppna hyllor i massivt trä. Riktigt snyggt! Jag är inte så förtjust i det smått röriga kaklet men den rostfria spisen gör sig utmärkt till detta kök.

Sparar detta i tankarna och i arkivet inför kommande köksrenoveringar (ja, man vet ju aldrig när man har turen att få renovera kök! :)). Hos Snusans inredningsblogg kan ni se fle svarta kök - hon ska bygga hus och sätta in nytt kök. Go for black! :)

 


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Håller med dig om svart, att det är en fin färg i inredning. Det är distingt och skapar skarpa kontraster som jag gillar. Och svart kök är riktigt läckert!

2009-12-10 @ 23:51:59
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Elisabeth - anyhow.se

Men OJ så längesedan det var jag kikade hos dig, sicken jättemiss!!!

2009-12-11 @ 00:12:35
URL: http://levaleende.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller helt med. Jag går själv i köksrenoveringstankar och funderar på grafitgrå underskåp och vita överskåp. Det är snyggt med det mörka. Men måste säga att ajg gillar ditt vita kök oxå. Det om något håller i längden. Häls Hannah

2009-12-11 @ 08:33:59
URL: http://www.hannahshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback