Nu är jag sugen på nya kuddar

Bright and textured

Contrasting surfaces


Vi trivs så himla bra med de nya sofforna. Jag måste däremot erkänna att vi har knappt hunnit sitta i dem. Helgerna har vi spenderat på annan ort och direkt när vi kom hem var det dags för jobb igen. Ingen rast ingen ro.

Helt ärligt så känns det inte som om jag inte är närvarande här hemma längre. Jag hinner bara äta innan jag kastar mig i säng. Jag är så trött på detta eviga mörker och behöver lite ljus och värme! Någon som håller med? Som tur är har vi nu bokat en resa som kommer att gå av stapeln i mars och då ska jag vara ledig i hela tre veckor (vilket då kommer att vara 2 1/2 år sedan). Vi styr kosan mot USA och det är en mycket trevlig kombination av olika saker som är inplanerade - några dagar lever vi storstadsliv i NYC, några dagar spenderas hos släktingar utanför stan, det blir en tur norrut till New Port och kusten varav vi därefter flyger ner till Miami och avslutar med en veckas kryssning och lata dagar i solen i Västra Karibien. Herre jösses vad jag ser fram emot detta!  

Men nu åter till varför jag påbörjade detta inlägg - jag är sugen på nya kuddar till till sofforna i vardagsrummet. Det är trots allt några veckor kvar till sol, ledighet och semester och under tiden måste jag pigga upp mig med något. Julsakerna, de få vi hade packat upp i år, har redan åkt ner i källaren och det är dags för en våruppfräschning. Bilderna ovan ger lite inspiration. Jag vill ha blandade färger och mönster i glada, krispiga toner. Nu är det bara att ge sig ut på stan och lokalisera var dessa små vackra alster kan hålla hus. 

Förresten, mitt stora skrivbord till nya arbetsrummet är nu på plats och det är där jag sitter nu och skriver. Det blev verkligen toppen - här ska inspirationen flöda! (Däremot är inte väggen målad så ni får inte se någon bild ännu...)

Foton: Livingetc.com

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Åh så härligt det låter med eran resa! Va roligt att ha något så kul att se fram emot! Kram

2009-01-07 @ 10:36:00
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Tjohalia

Vad härligt det lät med en USA-tripp! Jag blev för övrigt också sugen på nya kuddar :)

Kram Sandra

2009-01-07 @ 18:38:28
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Proforma

Wow, vilken resa, underbart! Låter hur kul som helst!

2009-01-07 @ 23:47:17
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Skoj att du är tillbaka! :) Lite nya kuddar är alltid trevligt att piffa soffan med. :) Fina bilder du bjuder på.



Trevlig helg!



Kram

Postat av: Malin Inspiration & design

Hoppas du fick min kommentar! :S

Postat av: Ewa

Hej!

Jag undrar var du köpt dina fina hissgardiner? Härliga färger!

Bra blogg du har, keep up the good work.

Mvh Ewa

2010-06-14 @ 11:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback