Torky on the go


Via sidan Inredningsnyheter fick jag nys om att designerduon Simon och Tomas i ett samarbete med företaget Eden har designat en portabel behållare för hushållspapper som har fått namnet "Torky on the go". Smidigt att ta med sig vart än man nu ska gå. Och snyggt. Finns i butik från och med vecka 5 i begränsad upplaga, läs mer här,


Gårdagens bastubåt kan jag rekommendera - vi hade en helt fantastisk kväll med bastu, korvgrillning, isbad (en vågade!) och mys. När vi kom fram till stället, mitt ute på landet vid en sjö, fick vi oss en smärre chock när det gick upp för oss att vi skulle gå på isen ut till bastubåten! Nu bor vi i skåne och inte i norrland så det där med att gå på isar känns inte helt naturligt. Killen med bastubåten hade tänt marschaller hela vägen ut och vi fick gå med ca 10 meters mellanrum. Isen var bara 2 dm tjock så med ficklampa kunde man se botten! En liten adrenalinkick kan jag lova! Efter bastubåten åkte vi hem till ett varmt hus och till en trevlig middag men jag tror att bastubåten kommer vara det som vi minns!

Idag är det söndag och jag ska åka till Varberg. Imorgon ska jag träffa en hantverkare som ska installera en pelletspanna på gården - renoveringen har alltså startats! I sommar blir det grillfest på landet! :-)


Kommentarer
Postat av: Vera med flera

Wow vilka snygga! Det låter helmysigt med bastubåt ju, måste nog testa det :)

2009-01-11 @ 11:22:53
URL: http://www.veramedflera.se
Postat av: Junitjej

En sådan fin bloggdesign du har!

Ha en trevlig söndag!

2009-01-11 @ 12:22:36
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback