Lappa ihop dukarna



En kul idé om man har dukar i liknande storlek som man inte riktigt har användning för - lappa ihop dem till en stor. Oftast har man större nytta av en stor duk än flera små. Lappteknik är hett just nu och titta så snyggt det kan bli. Bara fanatsin sätter gränser, vill man skulle man kunna lappa ihop lite hur som helst om man känner för att klippa i dukarna.

Förresten, vart tog sommaren vägen? Idag blåser det och är jättekallt. Jag är på väg hem till stan med tåget från att ha tillbringat några dagar på lantstället. Snickarna är snart klara och det ska nog bli fint alltihop när det blir klart. Idag har jag suttit och letat inspiration på hur man målar portar och dörrar på ladugårdar och uthus på gamla gårdar och har kommit fram till att svart blir bra - det blir en fin kontrast till allt det röda.

Jag är supertrött idag och gäspar mest hela tiden - det börjar kännas nu att man är höggravid och järnvärdena är körda i botten. Om allt går som det är tänkt är det bara fem veckor kvar nu, kan inte fatta det! På lördag ska vi på bröllop så jag får ladda med vila två dagar så att jag orkar med. Imorgon blir det ett besök hos frisören så att man blir fin i huvudet också! Har hört att det är svårt att hinna med det sedan :)

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Jättefint! Hoppas alltär väl med Dig, hur långt är det kvar nu? Vilket fint inlägg till DIn mamma på mors dag. Kram.

2009-06-04 @ 11:38:50
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: pussy fatale

det var jättesnyggt!

2009-06-06 @ 12:42:36
URL: http://carolinalj.blogspot.com
Postat av: Iris

Jättefint med de blandade dukarna, en härlig färgkombination på bilden också.



kram /iris

2009-06-08 @ 20:37:40
URL: http://inredningskaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback