Åh nej - så här ska det inte se ut!

image603

Jag var inne och kollade på stilmallarna för att fräscha upp minnet. Jag hade nämligen tänkt att jag skulle ändra lite här på bloggen inom det närmsta. Nu får det nog bli lite snabbare än vad jag hade tänkt.... Argh! Kolla som det blev - ändrade sig helt och nu får jag inte tillbaks "min" sida. Så vitt jag vet så sparade jag ingenting, ändå blev det så här! Jaja... så kan det gå. Jag kan verkligen bli helt tokig på datorer och nu orkar jag inte ändra på det. Imorgon jobbar jag hela dan så det blir nog ändring först på söndag.

Så under tiden får det se ut så här!

Ha en skön lördag allihop och njut av det fina vädret som metrologerna har lovat oss! :-)

......................................................................................................................................................................................................

Tillägg: Är det någon som kanske är lite bättre än mig på datorer och kan tipsa hur jag gör när jag ska lägga in en bild uppe på headern (tror att det är den jag menar - där det är skog på min sida nu). Jag såg i stilmallen var koden för bilden ska vara någonstans men hur gör jag om jag vill ha en egen bild som ligger i datorn? Vad är det för kod som man ska lägga in där då? Eller är jag helt ute och cyklar?  Hoppas att någon förstår vad jag menar... Tusen tack på förhand! :-)

Hej svejs, nu kilar jag till jobbet!

Kommentarer
Postat av: scrolla

Oj. Så trist. Fråga om det är något du undrar, inte säkert att jag kan svara men jag har ändrat mycket flitigt i min... OCH jag tror precis bums att jag ska gå in och spara ner min på hårdisken tror jag bestämt. Tack för tipset! :Y:

2007-03-24 @ 08:43:17
Postat av: Linda

Det finns en anledning till varför jag övergav bloggar. Jag har fortfarande en på mopsmaffian som funkar som den ska. Men på knorrigt började jag om i februari helt och hållet. Jag har massor med roliga inlägg liggandes i den gamla bloggen, som ingen kan läsa nu. Helt plötsligt var den jättedum och jag bestämde mig för att ha min blogg som en vanlig hemsida istället, som jag har nu. Då lär inte mina inlägg försvinna. :) Ibland blir man tokig på datorer.

Kram

2007-03-24 @ 09:03:07
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: scrolla

Kix! Jag gjorde såhär (vet inte om det är "rätta" sättet men det funkade). Jag började med att plocka hem "skogen" för att se hur stor den var. Sen gjorde jag en bild med exakt samma storlek som jag sen laddade upp i arkivet, precis som med en "vanlig" bild. Sin letade jag upp själva länkadressen till den och la in den på samma ställe där skogsbilden ligger nu. Hmm. Hoppas att du fattar mitt snurr...

2007-03-24 @ 09:40:25
Postat av: Maria

Ladda upp bildern du vill ha som header som en vanlig bild här på bloggen. Sedan publicerar du bilden i ett inlägg (som du raderar sen) går ut i bloggen, högerklickar medmusen på bilden och väljer Egenskaper. Då får du upp adressen till själva bilden, kopiera adressen. Sen går du in i stilmallar och tar bort adressen till skogs-bilden och klistrar in den andressen som du kopierade.
Om du behöver mer hjälp med bloggen så är det bara att hojta! Det gr även att ändra storleken i stilmallen så din header blir högre om man känner för det =)

2007-03-24 @ 10:55:06
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Pernilla

Så där kan det bli när man råkar stöka till det med sidan!
Kan inget om blogg.se hur ni ändrar er layout.. Men det borde fen finnas någon salkgs stilmall/css, som man kan ändra i.. Gör en ny header bild.. Är du osäker på stl så spara ner din skogsbild och gör en ny bild ovanpå den.. spara bilden igen.. eller gör en helt ny bild och spara ner.. ändra namnet i stilmallen sen bara.. Så borde du få en ny header..
kramis!!

2007-03-24 @ 20:49:54
URL: http://www.perlan.org
Postat av: cleo

Usch, vad tråkigt, jag vet hur det känns! Jag brukar kopiera stilmallen innan jag experimenterar, går det fel kan jag alltid sätta in den gamla igen. Det tog en evighet för mig att komma på hur man gör med bild på headern, Roomie lärde mig att lägga upp bilden jag vill ha på www.photobucket.com och sedan lägga in bilden i stilmallen, på samma ställe som bilden av skogen ligger. BIlden jag har nu, som stämmer bra med skogsbilden Du har (det var den jag utgick ifrån) är 800X136, tror jag. Maria ovan verkar veta hur man gör, när jag ska ändra något kan det bli chockrosa ett tag osv. Men om jag kan vara behjälplig så finns jag här! :-) Lycka till!

2007-03-25 @ 01:44:53
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Scaniatjejen

Jag hade samma problem som dig och tänkte just vädja om hjälp via min blogg när jag här hos dig hittade en massa bra tips från duktiga bloggare. Tack alla ni som tipsat ovan!

2007-03-28 @ 13:47:49
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: cleo

Ett annat tips jag använt mig av är att skapa en "skräpblogg" som Du experimenterar med. När Du fått det som Du vill ha det på denna blogg kan Du kopiera öveer stilmallen till Din riktiga blogg! Detta har jag gjort och satt en kväll och experiemnetade och skrev upp vad de olika sakerna stod för (vilket jag märkte när jag ändrade), plus att jag letade efter färger på nätet, jag sökte på html colour codes tror jag. Om någon har en snygg färg på sin blogg kan man ju alltid fråga vad den färgen heter. Min bruna färg fick jag koden för av Sara vill fara.

2007-03-30 @ 08:34:56
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback