Ögongodis och övning av kontrollbehov


Foto: Boligmagasinet.dk

Var får man tag på så här galet snygga sängkläder? Mums säger jag som i vanliga fall bara bäddar i vita bomullssängkläder. Det är så häftigt stylat och kontrasterna mellan det svarta, turkos och gråa väggen är som godis för mina ögon!

Stegar i inredningen ser man överallt! Snyggt som attan för att hänga kläder, plädar och annat i sovrummet är det.

Men till något helt annat. I morse kom snickaren hem till oss för att sätta upp väggen till mitt nya arbetsrum och några andra små bestyr som annars inte kommer att bli gjorda om vi ska hinna ta tag i det på egen hand. Jag är i Göteborg till på fredag eftermiddag på jobbrelaterad utbildning och det känns väldigt jobbigt att inte vara på plats hemma. Ett bra sätt att öva sitt kontrolbehov på försöker jag övertala mig själv. Jag var inte ens med när snickaren var på plats första gången för att  mäta ut var väggen ska vara och diskutera lösningen. Sambon ringde när snickaren var där för dubbelkolla några saker och då frågade jag:

- Vad sa han om halvväggen, det var inga problem med den eller? (Ena väggen utåt hallen, mittemot fönstret, ska nämligen bara vara 130 cm hög och bara sträcka sig halvvägs ut för att det inte ska bli helt instängt och för att få maximal utnyttjande av ljuset från fönstret. Låter säkert jättekonstigt men jag ska visa en bild när det är klart).

- Halvväggen? Min sambo låter mycket förvånad.

- Ja! Du vet halvväggen som vi har diskuterat ett antal gånger vad vi ska göra med!

- J**lar! Just det vi ska ha en halvvägg här! Jag höll på att bygga igen hela väggen nu! Sambon halvt till mig och halvt till snickaren.

Ja ni förstår detta kan verkligen sluta hur som helst. Puh! Det kommer nog vara med en aning oro som jag låser upp dörren till lägenheten på fredag kväll...

Trevlig torsdag!

Kommentarer
Postat av: MalinM

Ja, jag blev också förälskad i den här bilden när jag såg den! Helt underbar!! OM du eller någon annan lyckas få reda på vad det är för sängkläder så skulle jag bli sååå glad om jag också fick veta! VILL HA!!!



Ha en underbar dag



/Malin M

2008-09-11 @ 10:02:56
Postat av: Malin Inspiration & design

Kix; Vad kul att du gillade inspirationen! OCh vad kul för dig som kommer att få ett sådant rum. Avis värre! :)



Älskar bilden ovan. Har den i en inspirationsmapp med stegar. Gillar stegar så mycket. :) Har planer på att göra en egen, men man får se hur det blir med det. :) Har inte varit så pigg på sistone tyvärr. Men någon gång, kanske? :)



Ha en fortsatt bra dag!

Postat av: Lilla jag

Vissa saker måste man ju lägga sig i. Annars kanske det slutar hur som helst :)

2008-09-11 @ 12:12:44
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Åhhh släpp inte greppet vad du än gör :-) sa ett kontrollfreak till ett annat.

2008-09-11 @ 13:36:47
URL: http://hemmariket.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh, va fina! Håller med helt och hållet, var hittar man sånna liksom.. Vad kul att du är tillbaka, välkommen, läste din blogg förut :) Ja, jag älskar tapeterna, men känner mig så osäker på om jag ska ha någon utav dom.. Ska bege mig till Björklund & Winqvist snart och kika lite på tapeter.. Ha en bra dag / Tess

2008-09-11 @ 15:02:55
URL: http://www.ohlord.se
Postat av: Rebecka

Hehe vad kul den konversationen måste ha låtit =)men hemskt för dig!

Sängkläderna var verkligen jätte fina!

Kram Rebecka

2008-09-11 @ 18:48:48
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja du, färgstarka vet jag inte men en klassiker är annars Ralph Lauren - han vet vad han gör.



Seriös kär i stegen!

Kram Mia

2008-09-11 @ 22:47:47
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Proforma

Känner igen det där från när vi höll på med våran renovering. Man fick inte släppa kontrollen en sekund för då blev det inte alls ut som vi ville ha det! Kommer ihåg när kakelkillarna satte kaklet efter en beskrivning som jag gjort i PPT... ändå blev det fel så de fick börja om från börja. Kan det vara tydligare än en ritning där de ser varje platta!? Till slut blev det bra i alla fall.

2008-09-12 @ 00:24:03
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Härliga sängkläder!! Vilken tur att sambon ringde dig och kollade, så att du får en halvvägg. Trevlig helg! Kram

2008-09-12 @ 09:11:10
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback