Julbild



Jag tycker att den här bilden är så snygg, den kommer från Bo Bedre. Först och främst gillar jag inredningen så klart - ljust och sobert, svart och vitt med små inslag med färg. Men framförallt gillar jag granen. Ok, visst är det snyggt med maxade granar a la Disney men det behöver inte vara en sådan. Se så snyggt det är med bara granen i sin enkelhet!

Jag har redan tagit in gran här hemma. Små granar som pryder sin plats i fönster och på golvet. Återkommer med dessa i ett separat inlägg senare idag. De är lite sneda och tilltufsade men väldigt charmiga där de står och sprider julens dofter.

I år ska vi ha två stora julgranar här hemma på lantstället - en i vardagsrummet och en i matsalen. Vilken lyx! Granen i vardagsrummet ska vi maxa och pynta rejält med kulor och ljusslingor och den i matsalen ska det vara helt tvärtom med. Den ska bara få ljus i form levande ljus. Jag har inhandlat gammeldags ljushållare som man sätter stearinljus i. På sin höjd kommer jag pynta med hjärtan i vit lera med spetsmönster, det beror helt på om jag hinner göra dem eller inte.

Nu ska jag iväg och klippa mig - sitter i stolen hos frissan klockan nio. Det var länge sedan sist så det ska bli skönt att bli lite julfin! :)

Kommentarer
Postat av: Josefine- At home

Jag är också förtjust i den bilden, snyggt med en neutral gran i rätt miljö.

2009-12-11 @ 09:31:44
URL: http://josefineathome.blogspot.com
Postat av: mamamekko

Jättefin bild!

2009-12-11 @ 16:34:31
URL: http://www.mamamekko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback