Blåvit inspiration från Englesson

Vackra bilder med blåvit och ljus inredning från Englesson. Englesson står för kvalitet, klass och en blandning mellan New England och skandinaviskt tycker jag - en ganska vuxen stil men de kör sin stil och frångår inte det oavsett andra trender och influenser. 

Ljusblåa toner och mycket vitt känns väldigt fräscht och passar framförallt bra i sovrummet. 









Via Sara vill fara hittade jag till en sida som heter Color Palette Generator. Där kan man ladda upp en valfri bild och sedan få en färgpalett på denna bild. Ursmart och bra! För visst är det ofta så att man fastnar för en färgsättning på ett foto och gärna vill ha färgkulörerna? Dessutom är det lättare att se färsammansättningen så här. Jag testade på ett av fotona ovan och kommer definitivt att göra det på fler foton.



Igår fick jag tillbaks min kamera från reparation så idag ska det ut och fotas snö kan jag lova! :)

Kram,
Kristina

Kommentarer
Postat av: Jannice

Vilken härlig sommarkänsla man fick!!

En fågel har viskat i mitt öra att du bor i Hbg??? ;)



Kram

Jannice

2010-02-11 @ 09:26:08
URL: http://www.addsimplicity.blogspot.com
Postat av: Designing good life - Sarah

Jag är just nu helt insnöad på isblått. Tycker att det är en färg som fungerar både sommar och vinter.

2010-02-11 @ 14:37:15
URL: http://www.designinggoodlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback