Sätta upp foton





Vi har nyligen köpt en fotoskrivare och ambitionen är att redigera, skriva ut och sätta upp fler foton och dessutom göra fina fotoalbum. Det är ett av mina mål för 2010. Men om man nu har tillgång till att skriva ut foton så kommer man troligtvis ofta vilja ha nya och andra foton uppe och då känner jag att det ska vara lättsamt att byta ut. Ramar är inte alltid lättsamt utan man kan behöva något ändå mer flexibelt.

I kollaget ovan finns några idéer som man kan ta efter. Fint är att göra en tygtavla som man sedan fäster upp foton på, det blir extra effektfullt med svart bakgrund (bild 1 & 2). Man kan också fästa upp foton direkt på väggen och då är det väldigt fint att ha en ram runt som avgränsar och framhäver fotona (bild 3). När jag var hos fotografen för några veckor sedan hade hon en tapetbård av Lisa Bengtssons Familjen uppsatt i fotostudion där hon hade fäst upp foton med nålar - det var väldigt fint och det räcker helt klart med en eller två våder på en vägg. (bild 4). Vajer med små klädnypor är ett annat bra tips, Annika har bland andra skrivit om det (bild 5). Liknande idé är nästa grej som är en magnetvajer där man lättsamt kan fästa upp sina foton på en lång rad nedåt (bild 6).

Foton: Slettvoll, Martha Stewart, Lisa Bengtsson, Canadianfamily & Don´t Blink shop.

Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag älskar fotografier, och omger mig gärna med bilder från speciella tidpunkter. Så tack för de roliga tipsen på vad man kan göra med sina foton.



Jag har haft massor med problem med min blogg vilket har gjort att jag har blivit tvungen att lägga ner den, men jag har börjat om på ny adress dit jag gärna vill hälsar dig välkommen: http://interiorguiden.blogspot.com

2010-02-07 @ 19:40:53
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Erica

bra inspration!! blir lite sugen på att göra något liknande i kevins rum....vi får se vad det blir. Det är många ideér i huvudet men det är inte alltid dom blir verkligehet.MEN detta ska jag nog försöka mig på!!



ha en skön dag!

2010-02-08 @ 12:42:57
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback