Wendinskan

På den hjärtligaste av alla dagar, den 14:e februari, lanserade Cecilia Wendin sin kollektion av brokiga, färgglada, romantiska och roliga kärlekskuddar. Under våren läggs nya kuddar upp varje vecka! Wendinskan har ett passionerat intresse för gamla tyger, inredning, färg och mönster, trasiga knappar och, just nu, rosor i alla dess former. Allt jag ser ger inspiration till mina kuddar som är gjorda av enbart återanvända tyger, skriver hon på sin hemsida. Broderierna är korsstygn gjorda från stiliserade mönster från gamla broderiböcker.

Handarbete är verkligen hett och det är jättefina kuddar tycker jag.



foto: pressbilder Wendinskan, Hanna Dahlquist

via: Redaktionsbloggen


Kommentarer
Postat av: MissStorm

Så sött och personligt! Rolig idé att ta efter när jag någon gång blivit klar med alla redan pågående projekt...

2010-02-20 @ 19:06:00
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Inez

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-10 @ 20:08:26
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback