Så var det dags igen...

...för mig att bli sjuk! Jag blir så TRÖTT! För några veckor sen bröt en halsfluss ut efter sisådär fem veckors halsont fram och tillbaka. Jag fick penicillin som gjorde mig frisk på ett litet kick. Jag älskar att träna och känner mig inte hel om inte träning är en del av min vardag. Så veckan efter halsflussen började jag med morgon- och/eller kvällspromenader för att starta upp i lagom takt. Sen påbörjade jag min löpträning igen och det var underbart att få komma igång! I år har jag som mål att påbörja tjejklassikern och det första loppet kommer att bli Lidingöloppet som är i slutet av september. Nästa halvår blir det tjejvasan, vätternloppet och vansbrosimmet. Mitt stora mål, som jag ska fixa i framtiden, är den riktiga klassikern - samma lopp fast med den hela distanser. 

I söndags var vi hemma hos min mamma på påskmiddag tillsammans med min kusin (som för övrigt bara har två veckor kvar på sin graviditet) och min moster. Jag var ute och sprang innan middagen så mina klassikerplaner kom på tal och min kusin sa då: "Jag tror inte att det är några som helst problem för dig att fixa det med tanke på din kondition och järnvilja men däremot har du något annat emot dig och det är att du antagligen kommer att bli sjuk lagom till något av loppen". Och jag håller med henne, viljan är det inget fel på när jag väl har bestämt mig för något och med maratongener i blodet (min pappa sprang en hel del) så ska tjejklassikern gå vägen. Däremot så kan jag inte styra över min hälsa. Det sista året har jag väl varit sjuk en gång i kvartalet och nu så verkar frekvensen öka.

Den här gången är det luftrören som har råkat illa ut. När jag var liten så hade jag barnastma och det är liknande symtom som jag har nu. Svårt att andas och tät i luftrören men ingen feber så jag hoppas att det går över snart. Vilade hela dagen igår och det blir vågrätt läge idag också. Antagligen kom det efter min löptur i söndags när jag tog ut mig ganska rejält och drog in kall och rå havsluft som det var den dan.

Jag har verkligen inte tid med detta. Lyckligtvis så är jag ledig från jobbet denna vecka (för att jag har så mycket annat att göra...) men i skolan är det hur mycket som helst. Imorgon ska jag till frisören, är verkligen i behov av klipp och färg. På kvällen är det en konsert inbokad - Salem al Fakir - som jag tror är en riktig höjdare! På fredagen ska jag åka till en kompis över helgen och hälsa på som jag inte har sett på ett tag och har verkligen sett fram emot detta länge! Så.... jag har verkligen inte tid för detta.

Sorry att det blir mycket gnäll men jag känner mig så frustrerad och kände att jag behövde skriva av mig lite. Det enda positiva med sängläget är att jag får mycket tid till att kolla in allas bloggar och kanske lägga in något mer inlägg här. Förhoppningsvis något roligare än det här! :-)

Någon som har något tips på vad jag ska göra för att kurera mig? Jag dricker thé med honung, äter c- och b-vitaminer och zink som ska vara bra för immunförsvaret. Jag är villig att testa allt! 

Hej svejs så länge!


image671
Jag känner mig som bilden visar - deppig...


Kommentarer
Postat av: scrolla

Deppigt... :( Men hoppas att du kryar dig snart!

2007-04-11 @ 12:51:38
URL: http://www.scrolla.blogg.se
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Stackars stackars dig...Det låter verkligen inget vidare. Det enda som brukar hjälpa är vila och mycket vatten...Ställ in dina aktiviteter, hyr film och tillfriskna annars går det aldrig över..

Kanske skulle du ta en sväng till vårdcentralen bara för att kolla så att det inte är bakteriellt..Trist men effektivt!

2007-04-11 @ 12:51:55
URL: http://hemmariket.blogg.se
Postat av: KK

Jag håller med, förkylning är såå tröttsamt. Har själv drabbats av förkylning och sitter nu här med sprängande huvudvärk samtidigt som jag försöker jobba lite. Man vill ju inte vara sjuk, och allra minst nu när det är vår och solen skiner. KRYA PÅ DIG!/KK

2007-04-11 @ 13:30:58
URL: http://kolokrita.blogspot.com
Postat av: KK

PS! Vilken underbar "deppar-bild" :)

2007-04-11 @ 13:31:53
Postat av: EVA

Usch så tråkigt och jobbigt ! Hoppas du kryar på dig !

KRAM EVA

2007-04-11 @ 13:36:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Christina

Hej! Tråkigt att vara sjuk. Har du testat ingefära? Har fått tipset från en kollega men har inte prövat själv: riv färsk ingefära, häll kokande vatten över, låt dra, sila och drick som te med honung i.
Kan vara värt ett försök kanske.

2007-04-11 @ 14:29:46
URL: http://pratbubbla.blogg.se
Postat av: Jonahmerete

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2009-09-10 @ 10:53:59
URL: http://jonahmerete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback