Cyklarna på lantstället

När vi rensade uthusen från all gammal bråte i våras hittade vi bland annat två riktigt gamla och rostiga cyklar som vi inte hade lust att bara slänga. Cyklarna är fina minnen från när min pappas moster cyklade runt på dem. Nej istället fick en stå vid husknuten, ut mot vägen, med en gammal trälåda på pakethållaren. I lådan planterade jag rosa pelagonier. Den andra cykeln fick en lite mer modern touch - till den köpte jag en cykelkorg som jag sprang på inne på Indiska och i den planterades blommor. Alltid lika kul att kunna matcha gammalt och nytt tycker jag. 

Nu sjunger blommorna på lantstället på sista versen vilket känns lite trist och i luften känner man verkligen att hösten är på gång. Vi plockar de sista körbärstomaterna från plantorna och försöker suga ut det sista av sommaren. Redan har man börjat tänka på nästa sommar och planera för nästkommande projekt - vi har massor av saker som vi vill förverkliga på lantstället. Men först ska vi njuta av hösten och att vi faktiskt har fått in riktig värme i huset (bergvärme, kakelugn och vedspis) så att vi kan vara där året runt.


Foto: Privat


Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Charmigt :)

2009-09-04 @ 23:38:50
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback