Blommor i sommar



Två idéer för blomdekorationer i sommar. Den ena är att hänga upp små vaser med blommot i ett träd eller liknande. Snyggt är att blanda olika storlekar och former på vaserna och hänga dem i olika höjder så som på bilden. Tips är att spara på barnmatsburkar eller liknande - de blir perfekta i storleken. Jag tycker dessutom att det hade varit fint att blanda det med små ljuslyktor som man kan tända på kvällen. Mys mys!

Det andra är att hänga upp krukor på väggen. Perfekt för kryddorna till exempel. Jag vet inte riktigt hur de har burit sig åt för att få upp dem men det vet säkert någon annan som är mer händig än jag. Kan tänka mig att det finns fästen för det att köpa. Det blir snyggt på ett plank så här. För min del hade jag inte målat krukorna utan hellre haft dem vita eller slitet teracotta och enhetliga.

Tänk er när den här snön har smält och vårsolen har börjat lysa vilken vårkänsla vi kommer att få då! Längtan finns redan. 

Foton: Diyideas.com

Kommentarer
Postat av: Therése | Stylish-B.se

När jag ser sådana här bilder önskar jag att jag hade hus och trädgård.

2010-02-16 @ 15:05:56
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Inspirera Mera

Vilka härliga tips.

Kram Sandra

2010-02-17 @ 05:36:18
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback