Kartor, kartor och mera kartor



Här är lite inspiration för alla som är sugna på att hänga kartor på väggarna. Jag gillar kartor - tror att jag skrivit det tidigare. Det framkallar barndomsminnenhos mig. Dels för att jag hade en jordglob hemma och som jag drömde mig bort med, Atlas i skolan då man pratade om fjärran länder som fascinerade och dels för att vi hade en karta på väggen i huset i fjällen över fjällvärlden. Kartor är spännande.

Kartor på väggen tycker jag är jättefint i barnrum och kan med alla säkerhet väcka många funderingar och diskussioner hos barnet. Jag gillar bilden med samlingen av alla jordglobar också - det var ju läckert med alla globarna, stora som små, samlade på det viset. Varje dag ser man något nytt!



Foto: Elledecor.com, Lightlocations.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback