Puh, renoveringstider!

Jag har några dagars ledighet och passar därför såklart på att vara på gården och renovera. Det är så j*kla mycket att måla. Jag har redan hunnit vara på färghandeln ett flertal gånger. Igår och idag har jag hunnit måla pallar, bordet i köket, den turkosa skänken, sidobord och nattduksbord, köksskåp och luckor och ett skafferi mm. Är helt slut nu (och orkar därför bara med detta inlägg :-)) och imorgon är vi på det igen. Då ska allt som inte är klart få sig en omgång till. Min mor är med också och putsar fönster, skrapar målningsprojekt och städar. Dessutom så har det varit lite aktivitet på utsidan - en stor en som stod mot ladugårdsväggen och en silvergran som stod mot huset har förintats. Jag har förstått att det inte är bra för huset med träd som växer tätt intill och tillför fukt.

Dessutom så har jag nu frågat runt hur man på bästa sätt lutar och såpar ett gammalt golv efter slipning. Svaret är att det ska lutas, putsas, oljas (med vitpigment) och sedan såpas. Så snart möbler och köksskåp är färdigmålade så ska vi sätta igång med golven. Eller så ska vi kanske ta väggarna först...

Här är en bild på mig inuti skafferiet under trappen när jag grundmålar.
 

Foto: privat


Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter flitigt! Lycka till med resterande arbete :)

2007-08-28 @ 22:39:59
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Kiki

Hej! Vårt grangolv är slipat, lutat & vitsåpat av en golvnisse, men jag är ganska säker på att det inte är oljat. Golvet är jättemjukt och vi "fyller på" med vitsåpa genom att moppa golvet. Och det är jättefint! :) Lycka till!

2007-08-28 @ 23:01:51
URL: http://maximilia.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Ang Olja, vad är det för Olja man ska använda isf? Vi har inte använt ngn utan kör som Kiki med ny såpa då och då.

2007-08-29 @ 09:02:30
URL: http://lilltorpet.blogg.se
Postat av: Lotta

Oj vad ni sliter!! Det blir säkert superfint :D

2007-08-29 @ 20:14:10
URL: http://viaoar842.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback