Lite om mig...

Jag har sett den här listan cirkulera några dagar på bloggarna. Vanligtvis brukar jag inte nappa på sådant här men idag gjorde jag det, många frågor var det men tillslut kom jag igenom. Jag norpade lista från Fixa & dona.

Vilken svordom använder du mest? Försöker låta bli men ibland ploppar det ut ett fan eller skit också.
Äger du en iPod? Ja.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Runt sju vanligtvis.
Hur många resväskor äger du? 2 stycken - en stor och en liten.
Använder du flip-flops? Under sommaren används de flitigt varje dag.
Var köper du dina matvaror ifrån? Ica eller Hemlöp vanligtvis. Det som vi har närmast.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag har inga problem med att vara med på bild men oftast är det jag som tar bilden.
Vilken var den senaste filmen du såg? American gangster om jag inte minns fel.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Det beror ju så klart helt på tillfället men om det är en vän jag inte träffat på länge så umgås jag hellre själv med vännen och gör något mysigt eller vuxet. 
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hur många gånger har man väl inte funderat på det! I nuläget skulle det vara en stor fin skelskifteslägenhet i stan och så hade jag lagt pengar på en ny skortsten och pelletspanna till sommahuset. Med all sannolikhet en resa också men sedan är väl pengarna slut.... :-)
Har någon någonsin kallat dig lat? Kanske min mamma någon gång när jag var yngre men annars är det nog inget som kännetecknar mig. 
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Den är faktiskt tom just nu. Radion spelas.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Svårt, svårt... men jag tycker att Apologize med Timbaland och One republic är ruskigt bra för tillfället.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Vilken dum fråga - det är klart att jag inte avslöjar det här!
Vad åt du till middag senast? Silltallrik - kan inte få nog!
Använder du huvtröjor? Då och då. Mestadels när jag tränar.
Kan du vissla? Ja kan kan jag men inte särsklit bra.
Vem var den senaste som ringde dig? Min kära mor. 
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Balder på Liseberg!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det händer säkert men jag hoppas att de är bra saker i så fall! :-)
Vilket riktnummer befinner du dig i? 042 det är så nytt att jag måste tänka till själv.
Tittade du på  tecknat när du var liten? Oja, det var en höjdare när det visades.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ingen aning för jag har inte besökt det än men jag har hört att det ska vara stort.
Hur många syskon har du? 2 storebröder.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej det kan jag nog inte påstå.
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen, jag får vara glad om jag kommer ihåg vad filmen hette. Är inte känd för mitt stora filmintresse precis.
Äger du några band t-shirts? Nej.
När flög du senast? För cirka två månader sedan.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 2 snurrstolar.
Läser du för skojs skull? Ja absolut!
Pratar du några andra språk? Engelska. Franska har jag läst men det är tyvärr inte så mycket som har fastnat.
Diskar du din egen disk? Ja och alla andras som äter i det här hemmet också :-) 
Har du gråtit offentligt? Ja, det har hänt - både av glädje och av sorg.
Har du en stationär dator eller en laptop? Sambon och jag har varsin laptop.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, absolut! Listan är lång.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej! Andra får gärna göra det men jag vill inte. 
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej det tycker jag inte och om han gör det så bjuder jag i så fall på nästa (om det blir en nästa dejt). 
Kan du kasta macka? Jajemän.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nä.
Vad har du med dig in på bion? Coca Cola och lösgodis.
Vem var din favoritlärare och varför? Min matte- och kemilärare Christer som jag hade på gymnasiet. Han var en oerhört duktig lärare men framförallt så såg han sina elever och var otroligt snäll och förstående om det behövdes.  
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej det tror jag inte.
Vad har du för väder? Typiskt julväder för södra Sverige, behöver jag säga något mer...
Har du en favoritblogg? Ja, många!
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Biologi och syslöjd.
Gillar du att flyga? Flygningen i sig är väl inte så rolig men det är härligt att landa på något trevligt ställe sedan.  
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Att det är go i honom! Tillsammans med en massa annat också!
När sov du senast på golvet? Efter en kräftskiva i augusti men vi hade en madrass emellan.
Vilken är din favorit drink? Strawberry Daiquiri är en stor favorit på sommaren. Leonard Sachs (kaffedrink) är väldigt god också men passar bättre på vintern.
Vilken är din mammas hemstad? En liten by i fjällskogarna i södra lappland.
Din pappas hemstad? Göteborg
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Helst 7-8 timmar men det funkar med kortare om det inte händer allt för ofta. 
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland men oftast har jag nog ganska bra balans på det där - gillar att det händer mycket. 
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Jag pratade jättemycket när jag var liten.
Vilken är din favoritfrukt? Nektariner.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej, det har nog nästan aldrig hänt.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 28 år.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, till en viss del och beroende på vad det är jag skriver och till vem. Men jag är inte på långa vägar som min sambo - grammatikpolisen.
Tror du på liv på andra planeter? Det borde finnas liv någon annanstans ja.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Min sambo som inte hade diskat när han lämnade lägenheten för en vecka sedan! 
Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte på Gud på det sättet så därför tror jag varken att det är en man eller kvinna.
Vad var det senaste du åt? En banan.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det där beror inte på könet utan på personen för min del.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Min farmor ville väldigt gärna att jag skulle heta det (efter hennes mamma) och mamma och pappa tyckte tydligen att det var en bra idé.
Gillar du senap? Oja, speciellt på skinkmackan. Stark och grovkornig ska den vara.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Nu kan det bara bli bättre eller något liknande hurtigt! :-)
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jag har redan gjort det och gör det gärna igen!
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ha ha, ingen aning men min sambo brukar likna mig med Monica i Vänner ibland. Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte... 
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
Tycker du om att krama folk? Ja alla nära och kära får sig gärna en kram. 
Skulle du säga att du är trendig? Periodvis. Oftast har jag koll på vad som är trendigt men det är inte alltid jag hakar på det.
Äger du en digitalkamera? Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen vad jag vet.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja, vem blir inte störd på det?
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? En hel del har fått mig att gråta. Speciellt självbiografier som man vet är sanna historier.
Vad är du allergisk mot? Jag är känslig mot mjölkprodukter men det har blivit mycket bättre nu på senare tid.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, borde man det? Jag försöker alltid att handla lokalt och ekologiskt kött om jag kan.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Anders.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla som vill - många har ju redan svarat!

Nu ringde sambon så nu ska jag kila iväg och köpa färg! Här ska målas förstår ni :-)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad roligt att du svarade på frågorna. Alltid intressant att få veta lite mer om personen bakom bloggen. Tack för det! Trevlig helg! Kraaam

2007-12-28 @ 19:41:42
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Karoleen

Lånar listan från dig. Hoppas det är ok!

2007-12-29 @ 11:48:44
URL: http://www.metrobloggen.se/karoleen
Postat av: Lisa

Hej!
Läser din blogg ibland. Otroligt inspirerande. Eftersom du nyss flyttat till Skåne vill jag passa på att rekommendera Dunkers kulturhus om du inte har varit där ännu! Shoppen är bästa stället att köpa presenter på.
/Lisa (fd skånetös numera västkustbo)

2007-12-31 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback