Snacka om att vara plikttrogen...

Är man inte plikttrogen så säg! Första dagen på semestern och jag är dunderförkyld! Sambon var förkyld för några dagar sen. Ibörjan trodde vi bara att det var hans allergi som var extra elak men efter en kort feberattack i lördags så förstod vi att så inte var fallet. Nu är det jag som snorar, har ont i halsen och fryser. Jag kände det redan igår kväll men försökte förtränga det in i det längsta. Det har varit regnigt och mulet under hela dagen vilket jag faktiskt är tacksam för, det har varit lite lättare att bara ligga i soffan då. Sambon kom hem med en överraskning i alla fall - Stieg Larsson tredje bok Luftslottet som sprängdes. Om ni inte har läst Milleniumserien från Stieg så kan jag verkligen rekommendera er att göra det. Så  det är vad jag har ägnat min dag åt - bok, ett antal koppar te och en hel del snorpapper... Jag hoppas att det är bättre imorgon så att jag i alla fall kan åka och måla. Vore skönt att få något uträttat på semestern. Ikväll är sambon på födelsedagskalas. Jag valde att stanna hemma för att inte riskera att smitta ner hela släkten, där flertalet precis har anlänt från USA och säkert inte har lust att snora bort Sverigevistelsen. Jag hoppas bara på att han tar med sig smörgåstårta hem till mig! :-)

Jag har läst någonstans att det är vanligt att det bryter ut förkylningar och dylikt när man blir ledig. Är det nån mer som har hört det eller brukar trilla dit? Är det inte himla typiskt?!!

Nu är det i alla fall snart dags för Sommartopet. Jippy! Dagens höjdpunkt :-)

image995
Foto: privat

Kommentarer
Postat av: MO

Trist med sommarförkylning, krya på dig, kram

2007-07-02 @ 19:48:51
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Stackare, vilken tråkig start på semestern. Krya på dig!

2007-07-02 @ 20:59:51
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Sara

Nä vad trisst! Krya på dig! Missade sommartorpet igår igen... :)

2007-07-03 @ 09:11:50
URL: http://lilltorpet.blogg.se
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Stackare! Krya på Dig! Ja, jag har också hört det, att det kommer när man slappnar av. Man har liksom mobiliserat alla krafter till att hålla det borta och så när man slappnar av och tar semester kanske immunförsvaret tycker att det förtjänat en semester också!? ;-) Flr Du har ju jobbat hårt och länge ett tag nu. Kroppen kanske kommunicerade med Dig och fick Dig att ligga i sängen och läsa deckare istället, för Du behövde det. Vem vet! Hur som helst, jag har inte lästa nämnda böcker, men tar tacksamt emot tipset. Jag läser deckare på löpande band nu för tiden. det har mest blivit svenska kvinnliga författare, kanske ska jag bryta av med en manlig! Ha det gott och hoppas den dumma förkylningen försvinner fort som attan!

2007-07-03 @ 09:18:26
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: Nilla

Ja då, jag brukar passa på att vara förkyld när det är helg/ledighet. Det var så redan i skolan. Jag hade 0 i frånvaro.

2007-07-06 @ 21:46:16
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Bilalalbertine

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2008-10-24 @ 10:24:03
URL: http://bilalalbertine.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback