Villa Bio

image429

Jag tycker att det är väldigt spännande och intressant med arkitektur. Barcelona är en av de platser som man förknippar med spännande arkitektur och det är troligtvis mycket tack vare Antonio Gaudí som har utsmyckat staden på de mest fantastiska sätt.

Lite mer än en timme utanför Barcelona, i Llers (för övrigt hemstaden till den kända konstnären Salvador Dali), ligger Villa Bio som Enric Ruiz-Geli designat. Ruiz-Geli driver arkitektfirman Cloud9. Jag såg huset första gången i en tidningsartikel i höstas och blev väldigt fascinerad. Kanske inte så insynsskyddat men otroligt läckert.

Och som golfare som jag är så får det mig att tänka på klubbhuset i Öijareds golfklubb i Floda utanför Göteborg. Klubbhuset är nämligen överväxt med gräs och på taket ligger en utslagsplats. Det är verkligen häftigt och om jag inte minns fel så har det även blivit utnämt till Sveriges roligaste eller finaste klubbhus. Jag har febrilt letat efter en bild men hittade tyvärr ingen...

Nu har jag hittat artikeln på Villa Bio som var publicerad i Dwell och om någon vill läsa den klicka här! Här är några bilder av huset.

image428

Kommentarer
Postat av: Linda

Så fräckt!! :)

2007-03-15 @ 10:35:24
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Emma

Vilket annorlunda hus. Spännande!

2007-03-15 @ 12:43:17
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Robota

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2010-02-12 @ 07:40:04
URL: http://robota.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback