Nu är jag klar...

...med presentationen till imorgon. Det sista projektet vi har gjort på utbildningen är ett fritidshus. Idéerna och kreativiteten har fått flöda och det har verkligen varit superkul men en hel del att tänka på och lite kämpigt att hinna klart med allt. Vi har gjort skalenliga ritningar, på allt som finns med - rumsindelningar och interiör. Dessutom har vi gjort två stycken skalenliga modeller. En i skala 1:50 på rumsindelning och en modell i inredningsskalan 1:20 på möbler och accessoarer. Det är mycket pill med modellerna men himla roligt och de blir så fina att titta på, som små dockskåp. Dessutom har vi en presentation med olika perspektivritningar och tyg- och materialprover och mönster.

Jag hoppas på att allt går bra imorgon och att de kommer att gilla mitt fritidshus. Jag är väldigt nöjd och hade gärna haft detta hus som sommarstuga - ska bara hitta en lämplig havstomt först :-) Det ska bli jättekul att få se de andras "skapelser" i färdigt skick också!

Ha en bra dag allihop!
//Kix

************************************************************************************************************

Redovisningen gick jättebra och alla hade lyckats jättebra med sina hus och presentationer! Lite trist att det är över bara men som sagt det blir lite skönt att få lite tid över för annat än bara jobb och plugg. Även om utbildningen har varit enormt kul och kreativ så har det varit lite tufft att jobba så mycket som jag har gjort samtidigt. Utbildningen har legat på måndag-onsdag så resterande dagar plus eftermiddagar har jag jobbat. 

Cleo - synd att du inte kunde vara med! Jag tror att du hade uppskattat det väldigt mycket och varit en inspirationskälla i klassen, plus att det hade varit roligt att lära känna dig :-) Vi har bara varit sju stycken i klassen i vår så vi har kommit varandra nära och det är så otroligt roligt att umgås med folk med samma intressen och med tusen tankar och idéer om inredning och design. Men det kanske kan bli till en annan gång, jag rekommenderar. 

Nu ska jag storstäda lägenheten och få lite vår- och sommarfint här hemma! Det kan behövas kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt det låter med projekt, mycket roligare än att tentaplugga tråkig statistik. Lust att byta?

2007-05-08 @ 23:19:12
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh va roligt det låter!!

2007-05-09 @ 09:19:17
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Imrekamilla

Great site

2009-05-19 @ 11:32:49
URL: http://imrekamilla.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback