¤%&/¤#"#%& BREDBAND!!!

Jag har varit en aning irriterad idag. Vi flyttade för exakt fyra veckor sedan och jag bad om överflyttning av både telefon och bredband till den 17:e december. Det började med att telefonen kopplades fel - vi kom in på någon grannes företagslinje. Jag behöver nog inte ens nämna hur förbannad ägarinnan var när hon ringde upp sitt eget nummer och kom fram till mig... Efter några dagar rättades det till. Sedan har jag ringt varje vecka för att höra om vårt bredband har blivit flyttat och varje gång har jag fått svaret att "Det är på gång här ser jag, nästa vecka ska det vara inkopplat." Senast på tisdagen förra veckan sa tjejen jag pratade med att nästa vecka på måndag eller tisdag är det inkopplat. Jag ringde idag igen och då får jag ett nytt besked att att det är påbörjat och senast nästa tisdag är det inkopplat.

Jag blir så %##¤%&//%& arg! Hur svårt kan det vara? Ja, det är väl i och för sig jag inte rätt person att svara på men om det nu tar 5 veckor så kan de väl åtminstone upplysa om det innan och inte lova annat. Jag kan avslöja att leverantören heter Glocalnet - tycker inte att de förtjänar bättre publicitet än detta just nu.

Så om någon undrar varför jag inte uppdaterar så ofta längre eller inte besöker er blogg så är detta förklaringen. Det är helt enkelt Glocalnets fel! :-)

Imorgon är det min sista lediga dag innan jobbet drar igång. Det har hänt en hel del i lägenheten och det mesta är på plats nu. Så snart min bredbandsleverentör har lyckats koppla in nätet så ska jag visa några bilder.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Grrr, been there, done that! Vi ahr haft megaproblem med både teila och telenor/bredbandsbolaget så det verkar vara lika uselt överallt. Kräv kompensation!!!!!!!!

2008-01-14 @ 21:38:52
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Lilla jag

Jobbigt sånt där. Men håll ut, det brukar lösa sig tillslut. Jag väntar tills du kan komma tillbaka till bloggen, hälsar mer än gärna på här!

2008-01-14 @ 21:43:01
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Du som annars verkar vara så snäll kan gott med gott samvete bli arg i bland. Elaka Glocalnet :-)

2008-01-15 @ 18:55:28
URL: http://hemmariket.blogg.se
Postat av: Sofie

Hej, ber om ursäkt för det strul du har haft. Kontakta mig gärna med ditt namn och personuppgifter så ska jag omgående undersöka detta.

mvh
Sofie Törnqvisth, Kommunikationschef Glocalnet
[email protected]

2008-01-22 @ 16:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback