Trädliknande skål

ED0108_whot_08.jpg

Visst är det en väldigt vacker skål? Som en trädkrona som brer ut sig. Jag skulle kunna tänka mig att ha något liknande på väggen som en väggdekoration. Just detta kommer från Mecox Gardens och verkar inte gå att beställa.

Just nu är jag på jakt efter något att ha på väggarna i vårt sovrum och skulle kunna tänka mig någon form av dekoration ovanför sängen. Jag har tittat på en rund dekoration från Indiska i sirliga mönster utskuret i trä, lite som på detta skåp (då kanske ni förstår vad jag menar) eller en dekoration från BoConcept. Den hittar jag ingen bild på och det var ett tag sedan jag såg den men lite som det här (titta på bilden längst upp och på den runda svarta i vänstra övre hörnet).

Sovrummet kommer att bli det enda rummet med lite mörkare inslag - ett mörkt överkast, trämöbler och gardiner. Vi behöver gardiner i detta rum för att kunna dra för, det finns inga persienner, och då tänkte jag mig längder med lite dovare och tyngre känsla. Skyndar långsamt med detta men tillslut hittar jag nog något som jag fastnar för.

Uppdatering: Någon som var anonym tipsade om Wildflower Organics där den här skålen finns. Det ska tydligen vara en korall och inte ett träd som jag tyckte. Lite dyr bara, $319

Kommentarer
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Vill du ha en lite österländsk touche i sovrummet? Hrm, har bestämt sett vad du letar efter
men kan inte sätta fingret på var. Återkommer!

2008-01-02 @ 23:44:47
URL: http://hemmariket.blogg.se
Postat av: Anonym

Du kan ju alltid kolla här, de kanske skickar till Europa http://wildflowerorganics.com/product.php?productid=393

2008-01-02 @ 23:46:15
Postat av: Deesajn

Vad lustigt. Så ser jag också på sådana skålar. Att man kan ha dem som väggdekoration. Det finns en hel del sånt snyggt.

Ha en god fortsättning på det nya året.

Deesajn

2008-01-03 @ 01:47:37
URL: http://www.metrobloggen.se/deesajn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback