Vad gör ni med alla era tidningar?

Tidningen Elle Interiör  Tidningen Hus & Hem  Tidningen Residence  Tidningen Sköna hem  Tidningen Disajn

Det fullkomligt svämmar över hemma hos oss av alla inredningstidningar, ändå slängde jag en hel del nu i flytten - alla som var från 2005 eller tidigare. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mina tidningar. Jag tittar i dem ganska ofta så de är verkligen välanvända och hela tiden hittar jag ny inspiration.

Nu har jag börjat fundera på om jag kanske ska klippa ut de artiklar och bilder som jag verkligen tycker om och klistra in i en klippbok som får bli inspirationsbok helt enkelt (problemet är då när man vill ha både fram- och baksidan).

Jag är lite nyfiken att höra om någon av er har några bra tips eller förslag. Vad gör ni med alla era tidningar?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har samma "problem" som dig. Jag har jättemånga tidningar, men vill inte slänga dem. Har också haft lite funderingar på att klippa ut de artiklar som jag tycker är intressanta och inspirerande och klistra in i en bok, så att jag får en inspirationsbok. Ett förslag är att sätta in artiklarna i en pärm och klistra fast dem på papper, så att de blir hårdare och inte går sönder. Om man vill se på baksidan också, kan man sätta artikeln i en plastficka. Men jag vet inte om det är så jag vill ha det. Vill helst klistra in dem i en bok tror jag, men det där med baksidan är dumt. Va bra att du tog upp detta, så att jag kan komma på hur jag ska göra. Tittar in senare igen för att se om det kommit några bra förslag. Ha en bra dag!

2008-01-03 @ 09:38:23
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Mallan

Ja, jag är lika som dig jag... har snart ett ton med tidningar dessutom. Det blir ju mycket när man dessutom prenumerar (stavas det så?) Men nu fick jag ju ett tips av dig... klippa ut & spara i en bok =) Dessutom så har jag sparat en massa gamla Ikea kataloger, faktiskt bra om man ska kolla tillbaka vad en produkt heter, om minnet sviker alltså =) Ha det bra.

2008-01-03 @ 09:56:33
URL: http://www.mallans1.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Kul att läsa om er flytt & nya lägenheten :)
Jag köper snygga A4-stora anteckningsböcker och klistrar in mina favoitbilder! Så har jag allt samlat på ett ställe & blir som en inspirationsbok. Man kan ju göra teman på sidorna eller bara sätta in efter hand - viktigast tycker jag är att det blir samlat & att man blir inspirerad när man öppnar boken såklart.
Ha det så gott!

2008-01-03 @ 10:54:25
URL: http://endorfinerna.blogspot.com
Postat av: puppan

Det där med att klippa ut artiklarna funkar inte ... inte för mig iallafall. Från att ha varit noll inredningsintresserad med noll inredningstidningar innan vi köpte renoveringsobjektet hösten 2005 så har jag nu tonvis med tidningar. Problemet med att riva ut artiklar är att mitt intressefokus ändras hela tiden allteftersom renoveringen har fortskridit. I början tittade jag kanske mest på färgsättning, dörrfoder, takhöjd etc i olika miljöer. Därefter blev det mer köksinredning och badrumsinredning. Nu kan det vara ljussättning, tavelupphängningar, soffgrupper. gardiner etc som jag är mest intresserad av. Så jag ser helt andra saker i tidningarna nu än vad jag såg för ett år sedan. Kommer förmodligen att se andra saker om 6 månader. Har slutat riva ut grejer i och med detta. Har tyvärr inget bra tips hur man kan hålla ordning på dem....

2008-01-03 @ 10:55:00
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: mumma

Jag har köpt mappar från ordning och reda med plastfickor i, där är gamla viktiga bilder och reportage sparade.

2008-01-03 @ 11:22:58
Postat av: Anna

Fram- och baksidan har jag löst genom att ha utklippen i en pärm med plastfickor. Då kan jag även kasta ut sidorna när jag inte tycker att de är intressanta längre. =)

2008-01-03 @ 11:23:00
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: sara

Jag har en hylla i bokhyllan där jag travar de favorittidningar som jag ständigt återkommer till, det kanske inte var nåt vidare tips dock...

2008-01-03 @ 16:29:36
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Linda P

Jag ger bort dem till någon annan :) Det kommer ju nya hela tiden och med flera prenumerationer så finns det inte utrymme att spara hur många som helst. Hade jag haft tålamod hade jag kanske klippt ut som vissa föreslår, men jag vet att det inte komemr att hålla så jag struntar idet helt enkelt :)

Ha en skön kväll!

2008-01-03 @ 17:04:06
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Dinka

Hej du!
Vad bra att jag kikade in hit igen. För jag har nämligen börjar klippa ut intressanta sidor ut mina gamla tidningar. Jag känner att dem börjar bli måååånga.
Sen har jag inte kommit längre än så. Först så tänkte jag att jag skulle klistra in de i en fin bok och göra olika kollage men sen kom tanken att på baksidan fanns det saker som jag ville ha kvar då blev det direkt knepigt.....
Så nu när jag läser alla andras kommentar så låter det inte så dumt och sätta in de i en plastficka i en snygg pärm..så får man ha kvar båda delar...
God fortsättning på det nya året...Kram//Dinka

2008-01-03 @ 17:09:18
URL: http://www.dinki.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! Känner igen det där med att ha för många tidningar eller dåligt med plats till dom iaf. Jag har faktiskt gjort en liten "Inpsirationspärm". Jag tog ut godbitarna. Så de tär en bra grej. de andra tidningarna ar jag i tidskriftsamlare
och sde senaste och favoriter i tidningsställ på väggen. :)

Ha det gott! Kramen

Postat av: Malin

Jag gjorde förresten sidor emellan där jag skrev t ex kök mm. Göra själv mm. Nu blir jag sugen på att göra mer sånt. Tack för det !=)

Postat av: Linda

Jag läser först allting, men sedan river jag ut alla sidor som inspirerar mig på ett eller annat sätt (och klipper kanten fin förstås). De sidorna sätter jag sedan in i plastfickor och in i en rosa marimekkopärm. Det blir en väldigt inspirerande pärm!

2008-01-03 @ 17:37:32
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Hanna-Sofia

Jag har två fulla flyttkartonger i källaren och då har jag ändå gett bort en del till Barnkliniken på Östra sjukhuset ( Sjuka barn har ju föräldrar som behöver förströelse ) Men som sagt jag kan inte slänga mina lådor jag inbillar mig att någon om si så där 40 år kanske tycker att dom skulle vara roligaatt kika i.
Hoppas det är ok att jag länkat till dig från min blogg?

2008-01-03 @ 17:40:52
URL: http://www.nancyandi.blogg.se
Postat av: Perlan

Jag har rätt många tidningar med hemma.. Men jag rensar faktiskt ut vart eftersom dom inte får plats längre.. Jag har med funderat länge på att göra en inspirationsbok inför framtida husbygge.. En bok där jag kan samla idéer som jag verkligen gillar.
kram

2008-01-03 @ 18:54:07
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Maria

förut sparade jag all amina tidningar och la dom i bokhyllan. Sen blev jag så trött på att de bara stod där och samlade damm att jagslängde dom.
Men jag ska börja att riva ut sidor där det är något värt att spara, och sätt ai plastfickor i en pärm. Så har man bara det bästa kvar att bläddra i sen!

2008-01-03 @ 22:08:42
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: christine

Jag brukar samla ihop mina tidningar och åka till närmaste vårdcentral. Vem har inte suttit där och bläddrat i en tummad ica kuriren från 2001 eller något. En fin tidning blir väntan lite lättare :-) och man känner sig glad att man har fått ny användning för sina tidningar...

2008-01-03 @ 23:40:08
Postat av: svartpeppar.blogg.se

grejen är ju att man sparar dom men hur många vill man egentligen ha? tror mina kommer kastas sen faktiskt. är disajn bra?

2008-01-03 @ 23:46:16
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: Malin

Jag önskar att jag hade tålamod och ork att klippa ut och klistra in in någon snygg inspirationsbok, tyvärr tror jag inte jag komemr ta tag i det. Men kanske någon gång i framtiden? ;) Borde först ta tag i att framkalla foton och sätta in i album först, och det verkar ju inte ske heller. Fy skäms på mig ;)

2008-01-04 @ 09:43:43
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Postat av: Johanna

Gör som jag och ha en klippbok- där sparar jag bara det absolut viktigaste! Fungerar perfekt! Ha en bra dag! :)

2008-01-04 @ 09:57:57
URL: http://johannashem.blogg.se
Postat av: Annika

Jag har haft drösvis med inredningstidningar. Nu river jag ut de sidor jag vill spara, snyggar till kanterna med en pappersskärare och sätter in dem i plastfickor i fina pärmar. Bilderna håller sig fina i plastfickor och det är inget problem om man vill se på båda sidorna.

2008-01-04 @ 22:27:41
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag har en pärm med plastfickor i så man kan lägga in olika klipp :)

2008-01-07 @ 21:01:52
URL: http://freerida.blogg.se
Postat av: Körsbärsgården

Jag har sparat mina favorit-reportage och -bilder i pärmar. Vår, sommar, höst o vinter har jag delat in dem i. De tidningar som blir över, och det är många, går jag till vårdcentralen och folktandvården med. Där är de myckte uppskattade!

2008-05-02 @ 00:44:55
Postat av: Körsbärsgården

Mycket, skulle det förståss vara! :)

2008-05-02 @ 00:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback