Något man inte heller kan få för mycket av...

...är snygga förvaringsburkar och plåtburkar i vackra färger och mönster. I helgen var vi över till Helsingör, vi tog en lunch på det som har blivit vårt favorit smörebrödställe och passade på att titta lite i affärer. Jag har en butik som jag aldrig missar när jag är där och de säljer produkter från Rice och House Doctor bland annat. Ibland slinker det med en korg, ibland en fägglad slickepott och ibland en burk. Den här gången blev det en burk (likadan som på bilden). Jättefin.

Min sambo brukar fråga: "Vad ska du med alla korgar och burkar till? Vad ska du ha i en den till exempel?" Puh, alla dessa frågor. Det spelar väl ingen roll. Räcker det inte med att den är snygg?! Och förr eller senare så har jag hittat ett användningsområde. Tro mig!



I fredags fick vi dessutom upp de nya köksskåpen i köket. En hel vägg med förvaring och jag kunde äntligen plocka upp de flyttkartongerna som hade blivit över för att det inte fanns någon plats i köket. Det bästa av allt är att det nu finns plats kvar i skåpen att fylla på med saker. Helt otroligt. Vet ni vad det innebär? Min sambo han kunde gissa rätt på första försöket - han känner mig han! :-)

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Mer fina burkar?!

2008-09-23 @ 10:20:18
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: EVA

Ursnygga burkar !!! Då man är en burk tok som jag så vill man bara ha och ha... !



***

KRAAAM EVA

2008-09-23 @ 10:47:25
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Irma

Hmm, vad heter butiken då? :D Hade varit bra att veta så att man kan ta en tripp till Helsingör snart =) Ibland är det bra att bo i Hbg!

2008-09-23 @ 12:30:12
URL: http://irmis.blogg.se/
Postat av: Kix

Irma: Butiken heter Stjernheim tror jag. Jag letade efter den på nätet men de verkar inte ha någon hemsida dessvärre. Ja, närheten till Danmark gör Helsingborg desto attraktivare!

2008-09-23 @ 13:12:34
Postat av: Linda P

Hehe, vet precis vilken butik du menar. Jag har köpt min lilla House Doctor-burk där. Ska snart en runda till Helsingör igen. Kan du tipsa om ngn bättre resturang dagtid. Obs! Inte Café Olé!! KRAMEN

2008-09-23 @ 13:23:39
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

ja, vilka frågor!!! Så frågar min sambo också, var ska du ha den, den har du inte plats för osv. Men om den är VACKER, räcker inte det? Jag är helt med på noterna, Kix!

2008-09-25 @ 14:13:42
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback