KixSambo kapar bloggen!

… och Kristina vet inte om det. Hoppas ni hinner läsa inlägget innan hon förpassar det till de sälla jaktmarkerna.


Hur som helst – jag har flytt den bättre hälften och vår förstfödda och har tagit mig till Åre… jag och 16 grabbar till (som samtliga med Pottersk magisk finess blir 10-15 år yngre igen.)


Vi är 20 år nu. Allt är möjligt och det som i teorin är omöjligt tar bara längre tid.


Offpist, Damernas Världscup, After Ski, Bad, Massage och ett jäflans hålligång står på schemat. Vi inser redan nu hur patetiska vi kommer te oss. Vi förstår att de riktiga 20-åringarna kommer viska och peka. Det skiter vi i – för vi är också 20 nu. Vi pekar och vinkar tillbaks.


I Åre gäller Las Vegas regler. Vi har därför börjat dagen med att gemensamt skriva på kontraktet ”what happens in Åre stays in Åre”. Vi står i ring och tittar allvarlig på varandra. Vissa nickar lite. Alla förstår. Det ni ser andra göra och det ni själv gör kommer aldrig lämna Åres bygräns. Vi är fräcka och hårda. Stämningen höjs. Vi gör high fives och det känns varmt i kroppen. Vi är 20 igen och det är så 20-åringar gör. Tror jag.


Men alla vet. Alla kan se några dagar in i framtiden. När helgen är till ända har det inte hänt ett skit. Vi har druckit pilsner och vin, minglat, pratat barn och kramats så som bara grabbar under influence kan. Fantastiskt – och vi gör om det varenda jäfla år. J


OCH.


Eftersom detta är en inrednings- och inspirationsblogg är det bäst att rätta in sig i ledet och plita ner några rader om just bloggtemat i fråga.


Alltså. Vi har två lägenheter som en mobbad designer fullkomligt har spytt ut furu i. Du kan riktigt känna furusmaken i munnen. Överallt finns den j-la furun… golv, väggar, tak. Sängar, toalettring, soffbord, kök. ÖVERALLT furufurufurufurufurufurufuru. För att bryta av lite har han här och där gett order om att furun från helvetet skall målas. Vinröd skall den målas tänkte han. Vinröttvinröttvinröttvinröttvinrött.


Jag säger så här. Furu. Fury.


För att göra som Kix brukar så bifogar jag lite bilder. Hon brukar ha rätt.



 


Det kan hända att jag återkommer med ytterligare (inrednings)rapportering. :)

Mvh / KixSambo

Kommentarer
Postat av: CreativeActivity - Sandra

Asgarv!!!

2009-12-11 @ 13:32:03
URL: http://creativeactivity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback