Lillemans sång - ett personligt inlägg

Jag har fått några mail och kommentarer om hur det är att vara mamma och hur han mår den lille. Jag säger det mest hela tiden och det är sant - det är heeeelt fantastiskt och det blir bara bättre och bättre!

Än så länge har jag varit ganska restriktiv med bilder på honom här på bloggen och kommer nog fortsätta med det men en bild till ska ni få :). 

Vidar växer så det knakar och är nu fyra och en halv månad. Han skrattar, "pratar" och upptäcker hela tiden nya saker i sin omgivning och saker han kan göra med sin kropp.

Jag har en blogg där jag skriver om Vidar och om allt som händer i hans liv. Några har frågat om adressen dit. Den är dessvärre lösenordsskyddad men om ni vill kika in där så får ni maila mig (kixkoll(at)hotmail.com) så kan ni få ta del av den. Jag vill bara ha lite koll på vem det är som är där inne - att vi har setts i "bloggvärlden"  eller i vanliga livet förut och "känner" varandra lite. Den bloggen hyser ju det mest privata och det käraste jag har - familjen.

Förra söndagen hade vi dop för lillkillen och dagen till ära hade min sambo skrivit en sång till Vidar. Inte ett öga var torrt i kyrkan när han framförde den. Jag var stolt över mina två fina killar. Nedan är texten till sången som jag tycker alla borde få ta del av!

Trevlig lucia på er alla!

Kram Kristina


Foto: Kristina



En till att hålla om

Å alla gånger som vi drömde om
nån mer att älska och att hålla om
Å alla gånger som vi log och sa
tänk att ha en till som e som du och jag


Att det  kunde bli så bra
Det är dig vi ville ha
Du e allt å lite till
Å vi finns här för dig
När du vill


(Refr.) Du ska börja leva nu
Ta första steget ut i världen
Du ska finnas nu
Så öppna dörren och starta färden


Å den där dagen då de orden ljöd
Jag bär ett frö så fullt av liv och glöd
Å solen den har aldrig lyst så klar
Åh den dagen…  den var underbar


Att det kunde bli så bra
Det är dig vi ville ha
Du e allt å lite till
Å vi finns här för dig
När du vill

(Refr.) Du ska börja leva nu
Ta första steget ut i världen
Du ska finnas nu
Så öppna dörren och starta färden


Ibland kan livet vara hårt
Ja det kan kännas ganska svårt
Men det är då som vi finns här
Ja vi är många som finns till
När du vill


Du ska börja leva nu…


Å alla gånger som vi drömde om


Att det var just dig vi skulle hålla om


Kommentarer
Postat av: Annika

Jättefin text! Jag förstår att inte ett öga var torrt när din sambo sjöng i kyrkan! Jag snyftar nästan bara av att läsa texten. Visst är det alldeles underbart att bli mamma! Svårt att sätta ord på hur fantastiskt det är.



Vidar är en riktig sötnos! Roligt att få se en bild. Jag förstår dock att du är restriktiv med bilder. Klokt, tycker jag.



Kram!

2009-12-13 @ 16:10:34
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Så söt han är! Och så fin sång tillägnad lilla Vidar! Förstår att alla blev gripna!

Det är fantastiskt att bli mamma och nästan lika fantastiskt är det att bli mormor som jag precis blivit till en liten flicka! Man längtar hela tiden tills nästa gång man får träffa henne!

Ha det gott!

2009-12-13 @ 22:53:01
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: CreativeActivity - Sandra

Helt ljuvligt söt är han, er Vidar! Sången var jättefin och så kul för Vidar och pappan att ha en helt egen sång tillsammans.



Man fattar liksom inte riktigt hur mycket man kan älska någon annan innan man får barn. Det är en enorm känsla. Min dotter är ett och ett halvt snart och varje dag känns det som att kärleken inte kan bli större än såhär, men det blir den, hela tiden! :)

2009-12-13 @ 23:48:58
URL: http://creativeactivity.blogg.se/
Postat av: Sara T

Vilken fin text. Fick tårar i ögonen! :)

2009-12-14 @ 08:55:14
Postat av: Lena J

Oj vilken söt liten kille!! och vacker sång, förstår om du är stolt!!

//Lena

2009-12-14 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback