BESLUTSÅNGEST!

Jag har sådan grym beslutsångest idag. Sedan länge har jag tänkt köpa en systemkamera och nu med en bebis i antågande känns det som att nu måste det ske, det vore trevligt att hinna träna lite innan också så att jag vet hur den funkar. Innan kvällen är slut tänkte jag ta mitt beslut :).

Den sista tiden har valet stått på en Nikon D5000. Enligt beskrivningar så verkar det vara en kamera för mig men problemet är att det ännu inte har hunnit bli några tester på den då kameran släpptes 1:e maj. Om man får tro beskrivningarna på den är det en bra nybörjarkamera med många bra funktioner, bland annat vinklingsbar LCD-skärm och filmfunktion. Alternativet är en Nikon D90 som jag också funderat på, den verkar vara lite mer avancerad och har fått bra rekommendationer.
 
Är det någon som vet mer om Nikon D5000 och kan tipsa?



Digitalkameror - System Nikon D5000 hus + AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR

Kommentarer
Postat av: karola

sv. ja jag tror det har betydelse vilken lack man väljer, endel blir klarare än andra som blir lite gulare och ju fler lager man drar på ju mer ändras ju färgen ifall man valt en som är mer åt gula hållet ...

så kolla noga med affären! Men jag är jättenöjd med vårt kök som vi lackade, går fintint att torka av!

ha det gott!

2009-05-26 @ 12:55:09
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Karin A

Jag förstår precis din beslutsångest! Jag har själv spanat in D90, skulle vilja uppgradera från min D50. Det verkar inte vara så stor skillnad mellan D5000 och D90. D5000 är lite enklare, lite billigare och lite mindre.



Läste följande på fotosidan. Fördelarna med D5000 är att den har vikbar skärm, är litet mindre än D90 och något billigare än D90. D90 har bättre sökare,(mycket) bättre upplösning på skärm och inbyggd AF-motor (viktigt om man ska köpa till fler objektiv).



Det verkar inte vara stor prisskillnad så jag skulle nog satsa på D90:an (som fått så mycket lovord)!

2009-05-26 @ 20:45:50
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Karin A

Jag förstår precis din beslutsångest! Jag har själv spanat in D90, skulle vilja uppgradera från min D50. Det verkar inte vara så stor skillnad mellan D5000 och D90. D5000 är lite enklare, lite billigare och lite mindre.



Läste följande på fotosidan. Fördelarna med D5000 är att den har vikbar skärm, är litet mindre än D90 och något billigare än D90. D90 har bättre sökare,(mycket) bättre upplösning på skärm och inbyggd AF-motor (viktigt om man ska köpa till fler objektiv).



Det verkar inte vara stor prisskillnad så jag skulle nog satsa på D90:an (som fått så mycket lovord)!

2009-05-26 @ 20:47:10
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Anonym

Canon är bäst!!

Gissa vem?

Kram

2009-05-27 @ 12:22:02
Postat av: Anna-Karin

Ja det är verkligen inte ett lätt val. Sedan gäller det ju att hitta rätt i objektivdjungeln också. Har själv en D80 men drömmer om en D3.

2009-06-05 @ 21:22:22
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback