Till saftkalaset




Absolut sötaste glasen och kannan till saftkalaset i trädgården är dessa från Rice. Urfina! Jag blir sugen på lemonade och hembakat när jag ser dem.

Jag är kvar på lantstället och här är det full rulle som vanligt. Takpannorna är på plats och hela taket lyser nu med det vackra röda Vittingeteglet (däremot något som inte lyser är fönstren som är i stort behov av vår omsorg och blev väldigt fula i jämförelse med taket och de nya vindskivorna). Igår rev vi tapeter - både en vägg i köket där vi hittade breda timmerväggar och väggarna i hallen där vi ska tapetsera. Det satt säkert 10-15 lager tapeter så det var en ren nostalgitripp att följa de olika mönstren och färgerna lager för lager.

Är det någon som har erfarenhet av timmerväggar? Vi funderar nämligen på att ha kvar en vägg med liggande timmer som fondvägg, där nya kylskåpet och öppna hyllplan ska vara. Just nu är väggarna väldigt mörka så jag funderar på att vitolja eller lasera dem - tips?

Trevlig helgdag allesammans! 

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Nej, inget tips mer än att jag skulle också behålla en timmervägg eller två. Tror också att det skulle bli himla snyggt med vitt.

Trevlig helg!

2009-05-21 @ 10:05:29
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Kannan har en klassisk form som påminner mig om när jag var liten och drack saft. :) Jättefint!

2009-05-21 @ 17:13:37
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Vet tyvärr inget om timmerväggar men såklart skall ni behålla dem eller åtminstone den ena. Har för mig att "Bygglov" gjorde timmerväggar i ett av sina jobb i höstas. Kolla på tv4s sida.

2009-05-22 @ 08:55:58
URL: http://hemmariket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback