Where attention goes...

Windowpane cupboard



VD:n på det företag där jag jobbar säger alltid: "Where attention goes, energy flows" och det stämmer verkligen - både i jobbet och till vardags.

När vi skulle besluta oss för vilken barnvagn vi skulle ha var just barnvagnar det enda jag såg när jag gick på stan eller i bilen. Innan vi bestämde oss för hur vi skulle måla portarna och taken på ladugårdarna och uthusen så var gamla gårdar det enda jag spanade efter för att se hur andra har gjort. Gamla gårdar brukar vanligtvis inte ligga på min spaningslista annars. Nu tittar jag efter hallandslängor och vilken färg som är snyggast att ha runt fönstren. Från att ha läst mestadels flådiga inredningsmagasin som Elle och Residence köper jag nu mest Lantliv och Drömhem och trädgård och så håller det på.

Samma sak gäller när man letar nya saker och inspiration på nätet. Just nu är det bara lantlig inredning som gäller för mig och jag verkligen slukar allt jag kan komma över i den vägen. Helst av allt letar jag efter fiffiga förvaringslösningar och hur man kan inreda med gamla saker för det kryllar det av på vårt lantställe. Bilden med alla turkos loppisfynd är helt underbar och jag önskar att jag hade ett liknande skåp i köket där jag kunde ställa in alla fina saker som man mer än gärna vill visa upp.

Igår kom det upp gardiner i några av fönstren och på fönsterbrädorna står det rosa Mårbacka pelargoner i full blom. Det börjar faktiskt bli riktigt mysigt även om det fortfarande är mycket kvar att göra.

Jag går på min andra vecka som ledig och håller för fullt på att vänja mig vid att jag inte kommer att gå tillbaks till jobbet på ett tag. Skönt! Trevlig måndag till alla!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det stämmer rätt bra. När jag var gravid såg jag alla gravida osv... Ser fram emot att få se lite bilder från ert ställe nu. Låter som ett riktigt drömhus! Önskar vi hade mer tid och möjlighet att vara på vårat torp för att kunna ha blommor inomhus men det går inte :)

2009-05-25 @ 14:27:46
URL: http://lilltorpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback