Ny energi



För ett par veckor sedan var jag på spa med vänner. Vi hade en helt fantastisk dag och jag måste bara få
rekommendera St Jörgen Park spa i Göteborg. En helt fantastisk anläggning där spadelen helt passande kallas Himmelriket. Allt var i högsta standard från maten, hela spaupplevelsen, design på anläggningrn till personalens bemötande vilket är minst lika viktigt som allt det andra. Inte helt förvånande vann Park spa Sverigets bästa Spa av tidningen Leva. Har ni möjlighet tycker jag att ni ska besöka det!

Att få ny energi av en spadag är kanske bland de bästa sätten och kanske även av de enklaste om bara tid och pengar finns.

Men vad gör man för att tanka energi i vardagen?

Idag var en sådan dag - noll energi, tovigt hår, trött och hågsen. Därför beslutade jag mig för att efter lunch strunta i alla måsten och gå och lägga mig tillsammans med lilleman och sova. Efter sovstunden tog jag en lååång dusch med peeling och glödhett vatten och en lång efterritual med väldoftande krämer. Nu har jag ny energi!

Har suttit en lång stund i köket med en kopp te och tittat ut över nejderna. Det är så otroligt vackert! Solen är på väg ner, snön ligger som mjuk bomull och på ängen dansar dimman trollskt. Vi har en härlig vinter.

Hur gör ni för att tanka energi mitt i vardagen?

Kram Kristina.

foto: skärmdump från Sanktjorgenpark.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback