Sätt kartan på väggen

Jag har alltid varit fascinerad av kartor och gillar att titta i kartböcker - faktiskt fick vi av mamsen en jättefin svartvit jordglob i julklapp och som nu pryder hemmet. Tyvärr har vi inte hunnit resa till alla dessa platser som vi drömmer om men det är ju inte försent på långa vägar än att uppfylla drömmarna.

I ett barnrum tycker jag att det passar sig väldigt bra med en karta på väggen, stor eller liten. Det finns många varianter att välja mellan och i olika färger, vill man kan man måla sin egen på väggen och göra den helt efter tycke och smak med konturer och kanske passande djur eller symboler. Snyggast tycker jag nog ändå att det är med en helt vanlig karta med blått hav, precis som den på bilden.

Jag ska hålla utkik efter en snygg karta tills dess att det är dags för oss att inreda ett barnrum till Vidar - han kanske får en karta. Vi får se. Men tills dess får han fortsätta och sova i mammas och pappas rum, det blir nog tryggast så.


Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Håller med att det är snyggt!

Kram Sandra

2010-01-07 @ 21:05:09
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback